Strategi Pemasaran Skincare Herbal Sr12 Dengan Pendekatan Marketing Mix Untuk Meningkatkan Jumlah Pelanggan Pt. Xyz
DOI:
https://doi.org/10.61132/jupiter.v2i1.62Keywords:
Marketing Mix 4P, Marketing Strategi, SkincareAbstract
- XYZ of the many types of promotions that have been carried out so far, it is not yet known to what extent their effectiveness is in increasing the number of customers at PT XYZ. Every business must have a marketing strategy that must be implemented in carrying out its business activities. This research aims to determine marketing strategies using a marketing mix approach consisting of product strategy, promotion strategy, price strategy and sales location strategy. The method used in this research is descriptive qualitative, namely a method that tries to explain and analyze phenomena, events, social dynamics, behavior and opinions of a person or group towards something. Based on the results of the marketing mix strategy analysis, it was obtained: product strategy, selling beauty products, namely herbal skincare such as: herbal manjakani, forest honey, v-co oil, date palm juice, etawa goat's milk, and lemon juice. Pricing strategy, setting the price of the product by looking at the quality level and net product, the product is set at a price of IDR 34,500.00 IDR 131,500.00. Place strategy, selling products via e-commerce via the Shopee application Promotion strategy, promoting products via social media (Tiktok, Instagram, YouTube and the company's official website).
References
Ariyana, D., Ningtyas, S. A., Fauzi, A. M., & Ramadhan, R. Q. (2023). Implementasi Metode Pemindai Online Untuk Menemukan Kerentanan di Server Website. Journal of Engineering Education and Pedagogy, 1(1), 16–25. https://doi.org/10.56855/jeep.v1i1.304
Astuti, M. & Amanda, A.R. 2020. Pengantar Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Penerbit Deepublish.
Azzahrani, M., 2018. Strategi Komunikasi Pemasaran Kementerian Pariwisata Indonesia Dalam Pesona Indonesia Melalui Youtube. Jurnal Manajemen Komunikasi, 2(2), Pp. 144-161.
Dewa, C. B. & Safitri, L. A., 2021. Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Sebagai Media Promosi Industri Kuliner Di Yogyakarta Pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Akun Tiktok Javafoodie). Khasanah Ilmu: Jurnal Pariwisata Dan Budaya, 12(1), Pp. 65-71.
Fitrianna, H., & Aurinawati, D. (2020). Pengaruh Digital Marketing Pada Peningkatan Brand Awareness Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Produk Cokelat Monggo di Yogyakarta. INOBIS: Jurnal Inovasi Bisnis Dan Manajemen Indonesia, 3(3), 409–418. https://doi.org/10.31842/jurnalinobis.v3i3.147
Fitriati, A.R. & Cahyani, R. 2008. Pemasaran Dasar Edisi 16. Jakarta: Penerbit Salemba Empat. Hal. 49.
Harinie, L. T., Hukom, A. & Juma'eh, 2020. Pendampingan Dalam Memasarkan Produk Hasil Usaha Ukm Melalui Penggunaan Media Sosial Di Kabupaten Gunung Mas Kalimantan Tengah. Jurnal Pengabdian Masyarakat, 4(1), Pp. 51-59.
Haque-Fawzi, M.G.; Iskandar, A.S.; Erlangga, H.; Nurjaya, H. & Sunarsi, D. 2021. Strategi Pemasaran: Konsep, Teori, dan Implementasi. Tangerang: Pascal Books. Hal. 9-12.
Jauhari, J., 2018. Upaya Pengembangan Usaha Kecil Dan Menengah (Ukm) Dengan. Jurnal Sistem Informasi (Jsi), 2(2), Pp. 159-168.
Juliana; Pramezwary, A.; Djakasaputra, A.; Tarigan, S.A. & Nasrudin, M. 2022. Dasar-Dasar Pemasaran. Pekalongan: PT Nasya Expanding Management. Hal. 1.
Lestari, W., Musyahidah, S., & Istiqamah, R. (2019). Strategi Marketing Mix Dalam Meningkatkan Usaha Percetakan Pada CV. Tinta Kaili dalam Perspektif Ekonomi Islam. Jurnal Ilmu Ekonomi Dan Bisnis Islam, 1(1), 63–84. https://doi.org/10.24239/jiebi.v1i1.5.63-84
Lindawati, S.; Hendri, M. & Hutahean, J. 2020. Pemasaran Digital. Medan: Yayasan Kita Menulis. Hal. 4 – 5.
Moerdiyanto. 2009. Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.
Poluan, F. M. A., Mandey, S. L. & Ogi, I. W., 2019. Strategi Marketing Mix Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Pada Minuman Kesehatan Instant Alvero). Jurnal Emba, 7(3), Pp. 2969-2978.
Priambada, S., 2015. Manfaat Penggunaan Media Sosial Pada Usaha Kecil Menengah (Ukm). Swasta Priambada, 2 November, Pp. 41-46.
Puspitarini, D. S. & Nuraeni, R., 2019. Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi (Studi Deskriptif Pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common, 3(1), Pp. 71-80.
Putri, A. S., & Istiyanto, B. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Herbal Skincare. JOURNAL SCIENTIFIC OF MANDALIKA (JSM) e-ISSN 2745-5955 | p-ISSN 2809-0543, 3(12), 5–17. https://doi.org/10.36312/10.36312/vol3iss12pp5-17
Qurhtuby, M., Fahira, D. N., & Agustina, E. (2021). Digital Marketing Implementation: Implentasi Pemasaran Digital Untuk Meningkatkan Penjualan Industri Di Kelurahan Tangkerang. Jurnal Pendidikan Tabusai, 05(02), 63–068.
Raharjo, T.W. & Rinawati, H.S. 2019. Penguatan Strategi Pemasaran dan Daya Saing UMKM Berbasis Kemitraan Desa Wisata. Surabaya: Jakad Publishing. Hal. 39-45.
Saidani, B., Lusiana, L. M. & Aditya, S., 2019. Analisis Pengaruh Kualitas Website Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Membentuk Minat Pembelian Ulang Pada Pelanggan Shopee. Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia (Jrmsi),10(2), Pp. 425-444.
Sanjaya, R. & Tarigan, J. 2009. Creative Digital Marketing. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.
Sirclo, 2020. Jumlah Pengguna E-Commerce Indonesia Di Tahun 2020 Meningkat Pesat. [Online] Available At: Https://Www.Sirclo.Com/Blog/Jumlah-Pengguna-E-Commerce- Indonesia-Di-Tahun-2020-Meningkat-Pesat/ [Accessed 20 Desember 2022].
Tawami, T., Zakkiyah, H. & Nurfauziah, V., 2022. Pengembangan Kanal Youtube Sebagai Strategi Pemasaran Digital. Jurnal Pengabdian Bidang Sosial Dan Humaniora (Absah), 1(2), Pp. 28-33.
Utami, S. S. & Aini, N., 2019. Pemanfaatan E-Commerce Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Produk Handycraft Mama Art Deco. Intervensi Komunitas Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), Pp. 21-33.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jupiter: Publikasi Ilmu Keteknikan Industri, Teknik Elektro dan Informatika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.