Implementasi Metode Morfologi Dalam Perancangan Desain Kemasan Produk UMKM Kue Mami

Authors

  • Youngky Odies S Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Moch Haifan F Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • M Farit Rusdiawan Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Adam Hadiansyah Universitas Muhammadiyah Sidoarjo
  • Ribangun Bamban Jakaria Universitas Muhammadiyah Sidoarjo

DOI:

https://doi.org/10.61132/manufaktur.v2i3.458

Keywords:

Marketing, Product Design, Product Value

Abstract

Packaging can have a significant impact on various aspects of a business, including economics, marketing, and product design. Economically, packaging can play an important role in increasing product value and marketing effectiveness to increase sales and profits. In marketing, packaging can form a brand identity with a unique and attractive packaging design, which can increase the attractiveness of a product so that it looks more professional and trustworthy. In product design, packaging can protect the product from damage and provide safe storage for the product.

References

C. Hartono and K. I. Tjiptodjojo, “Pengaruh Kesadaran dan Citra Merek terhadap Keputusan Pembelian,” JIIP - J. Ilm. Ilmu Pendidik., vol. 7, no. 3, pp. 2691–2697, 2024,

K. Konsumen, M. Produk, and R. Di, “ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI kebutuhan . Memahami konsumen dan mengembangkan strategi pemasaran yang tepat mempengaruhi Keputusan Pembelian Kue Sorabi Hijau Rengasdengklok yang menunjukkan bahwa variabel harga dan word of mouth tidak berpengar,” vol. 9, no. 1, pp. 123–132, 2021.

L. Malihah and A. Nazairin, “Jurnal Studi Manajemen dan Bisnis Analisis Penggunaan Produk Kemasan Sachet Plastik Ditinjau dari Perspektif Manajemen Pemasaran,” Jsmb, vol. 10, no. 2, pp. 2023–146, 2023,

P. Oto, S. Isdradjad, B. N. A, and N. Sri, “Karakteristik Morfologi Famili Arcidae di Perairan yang Berbeda ( Karangantu dan Labuan , Banten ) Characteristics Morphologically of Family Arcidae in Different Coastal Waters ( Karangantu and Labuan , Banten ),” J. Teknol. Lingkung., vol. 17, no. 1, pp. 29–36, 2016,

R. Rosidah, A. S. Azizah, H. P. Megawati, and R. Rivaldi, “Analisis Morfologi Fungi pada Tempe Kemasan Daun dan Tempe Kemasan Plastik,” J. Pengabdi. Masy. Biol. dan Sains, vol. 2, no. 1, pp. 48–57, 2023,

P. Al-Masyithoh, M. Futuh, B. J. Tuban, and N. Fahmi, “TA"LIM: Jurnal Multidisiplin Ilmu Volume 2 Nomor 2 Edisi Desember 2023 55 Model Pembelajaran Morfologi Isim Musytaq Dalam Kitab Al-Taqrib Pada Santri Pondok,” vol. 2, pp. 55–68, 2023.

E. Irmawati, N. Putri, I. Sari, P. A. Kusumahastuti, and Surakarta., “Analisis Kesalahan Berbahasa Bidang Morfologi Dan Ejaan Pada Judul Youtube Di Channel Baim Paula,” Diglosia J. Pendidikan, Kebahasaan, dan Kesusastraan Indones., vol. 4, no. 2, pp. 277–289, 2020,

S. Saifullah, “Enhancement Dalam Proses Segmenasi Citra Untuk Deteksi Fertilitas Telur,” vol. 9, pp. 134–145, 2020.

Amiliza Miarti, “刘升传 ,蒋光远 1 2 ( 1.,” vol. 2, no. 1, pp. 69–76, 2022.

F. Rafiyanti, “Pemerolehan Morfologi Dan Sintaksis Pada Anak Usia 2-4 Tahun (Kajian Psikolinguistik),” Konfiks J. Bhs. Dan Sastra Indones., vol. 7, no. 2, pp. 53–62, 2021, doi: 10.26618/konfiks.v7i2.4524.

S. Sulistiadi, F. Aprilliani, and A. Kurniawan, “Rancang Desain Alat Pengayak Modified Cassava Flour Teknik,” J. Tek. Pertan. Lampung, vol. 10, no. 1, pp. 73–84, 2021.

W. Habibie, “Proses Morfologi Kata Main,” J. Skripsi Mhs., pp. 1–12, 2021.

D. Gumulya, S. Huang, and E. F. Gunawan, “Perancangan Desain Produk dengan Inspirasi Art Nouveau Era Tahun 1809-1920 dengan Metode Peta Morfologi,” J. Desain Idea J. Desain Prod. Ind. Inst. Teknol. Sepuluh Nop. Surabaya, vol. 20, no. 1, p. 1, 2021, doi: 10.12962/iptek_desain.v20i1.9328.

D. Gumulya, “Desain Produk Dengan Inspirasi Art Deco Eropa Era Tahun 1920 Dengan Pendekatan Chart Morfologi,” J. Patra, vol. 2, no. 2, pp. 1–10, 2020, doi: 10.35886/patra.v2i2.114.

A. Dian Susanti and D. Fosterharoldas Swasto, “under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License[CC BY SA] ANALISIS BIBLIOMETRIK PADA MORFOLOGI PERMUKIMAN KOTA,” J. Arsit. ARCADE, vol. 5, no. 2, pp. 140–145, 2021.

Published

2024-07-18

How to Cite

Youngky Odies S, Moch Haifan F, M Farit Rusdiawan, Adam Hadiansyah, & Ribangun Bamban Jakaria. (2024). Implementasi Metode Morfologi Dalam Perancangan Desain Kemasan Produk UMKM Kue Mami. Manufaktur: Publikasi Sub Rumpun Ilmu Keteknikan Industri, 2(3), 22–30. https://doi.org/10.61132/manufaktur.v2i3.458

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.